Archive for the Chinese TV program Category

Air stewards & hostesses cosplay Wu Zetian [People’s Daily Online]

Posted in China, Chinese TV program, Fan Bingbing 范冰冰 on February 5, 2015 by Zuo Shou / 左手

January 30, 2015

A fun set of photos with both males and females on an airplane cosplaying Wu Zetian, the historical figure played by Fan Bingbing in a current serial drama on Chinese TV. – Zuo Shou

Photo article link:


Xinhua Insight: CPC campaigns to restore moral compass [Xinhua]

Posted in China, Chinese TV program, Corruption, Economy, Education on March 1, 2014 by Zuo Shou / 左手

I’m skeptical that primary school students and teachers bowing to each other constitutes educating the students about ‘core socialist values’…it seems Confucianist/Neo-Confucianist – Zuo Shou

BEIJING, Feb. 21 (Xinhua) — Students of Tsinghua University Primary School in Beijing know all about China’s drive to improve its citizens’ etiquette as they get used to a new requirement to bow when meeting teachers and parents on campus.

The prestigious school enforced the rule to answer government calls to educate children with a set of moral principles, namely “core socialist values.” This doctrine has been encouraged by the Communist Party of China (CPC) since its 18th Party Congress in November 2012, but the campaign has ramped up this week since a renewing address by Chinese President Xi Jinping.

On Monday morning, the first day of the school semester, a ceremony was held in the biting cold of the playground. More than 1,600 students in uniform bowed to teachers simultaneously and the latter responded in kind.

“Core socialist values include patriotism and friendship. We help our children start with bowing, a practice to show respect and one that is valued by our traditional culture,” Principal Dou Guimei told local media.

The move epitomized a nationwide campaign to rebuild faith amid concerns that the world’s second-largest economy has to some extent lost its moral compass, a price paid for its three-decade economic miracle.

A “moral vacuum” has been perceived in private and public life, exemplified by pervasive money worship and extreme individualism, as well as endless scandals concerning corruption, food safety and environmental pollution.

In addition, a spate of violence and molestation against children, with some cases perpetrated by teachers and public servants, has prompted rounds of soul-searching among the public.

The latest instruction on reclaiming the moral high ground was delivered by Xi, general secretary of the CPC Central Committee, on Monday, when he called for greater efforts to set up a socialist value system with Chinese characteristics in line with a new era.

The 18th Party Congress specified core socialist values as prosperity, democracy, civility, harmony, freedom, equality, justice, the rule of law, patriotism, dedication, integrity and friendship.

In December, the CPC issued a detailed guideline on bolstering these values, ordering them to be incorporated into the school curriculum, urging media to spread moral righteousness and prodding Party members and officials to take the lead in practicing the principles.

The targets of the guideline have sprung into action. For example, TV stations across China have devoted considerably more air time to public service advertisements and broadcasts championing social values. Local governments have moved to reward Good Samaritans to inspire more good deeds.

Moreover, the ruling party has beefed up its anti-corruption campaign, vowing to crack down on both high-ranking and low-level corrupt officials — “tigers” and “flies,” as Xi put it…

Editor: An

Excerpted by Zuo Shou

Full article link:

Also see related article: “China Focus: China trumpets ‘core socialist values’ amid moral decline [Xinhua] –

Western media hypes China’s non-existent ‘live execution’ of pirates [Asia Times]

Posted in Anti-China media bias, Anti-China propaganda exposure, Capitalist media double standard, China, China-bashing, Chinese TV program, Corporate Media Critique, CPC, Guardian's anti-China campaign, Law enforcement, Media smear campaign, Myanmar, New York Times lie, U.K., USA, USA 21st Century Cold War, Western nations' human rights distortions on March 29, 2013 by Zuo Shou / 左手

I was seeing articles about a ‘live execution’ to be televised in China, but I’ve watched Chinese TV on the mainland for several years and the Western articles did not compute at all. Turns out it was all based on a rumor from South China Morning Post, a Hong Kong-based newspaper that is prone to print rumors and lies regarding mainland news. Of course the UK is just horrified, horrified about the death penalty in the first place, a summarily hypocritical stance given that government’s proclivity to slaughter countless civilians in wars and covert operations abroad without any judicial process whatsoever. – Zuo Shou

by Peter Lee

March 8, 2013

The Western media outrage on the execution in China of Naw Kham focused on the circus surrounding the televising – or non-televising – of the event, which followed the conviction of the Burmese pirate and several of his associates for the massacre of 13 Chinese crew members of two ships on the Mekong River in October 2011…

…By its own – and Western – standards, China’s capture, trial, and execution of Naw Kham appears a model of legality. According to China’s Global Times, the PRC was tempted to assassinate him via a drone strike in his foreign hideout, but declined.

Neither was he shot in the head by special forces and his corpse secretly dumped in the ocean, as was done with Osama bin Laden. Nor was he torched in his hideout with incendiary grenades, as the San Bernadino Sheriff’s Department did to alleged murderer and cop killer Christopher Dorner just a few weeks ago.

Instead, Naw Kham was captured, tried in a Chinese court, and executed by lethal injection, together with three accomplices. The PRC…understandably decided to celebrate this demonstration of Chinese political and legal efficacy with a 21st century wall-to-wall coverage live media festival on the occasion of the execution.

Western media outlets, whose prime directive appears to be to deny the People’s Republic of China any hint of a soft-power victory, were determined to shoehorn the execution of Naw Kham and his fellows into the Butchers of Beijing template.

The heavy lifting was done by the South China Morning Post’s John Kennedy, who…misconstrued CCTV’s promise of live, execution-related coverage from the scene to coverage of the lethal injection itself.

The relevant screen cap from CCTV read “Death sentence to be carried out” and “Live broadcast and more details to be revealed tomorrow”. Perhaps not the finest moment in chyron-writing. However, it’s not just CCTV. If one Googles “Timothy McVeigh TV execution”, (Timothy McVeigh was the Oklahoma City bomber who murdered 168 people and was executed in 2001) the first hit is: McVeigh Execution: C-Span Video Library. Spoiler: the video does not show the actual execution of Timothy McVeigh.

Another hit from the first page of results: TV coverage of McVeigh execution keeps focus on victims. Written by the AP TV writer, David Bauder, the article relates:

During the moments that lethal drugs were coursing through McVeigh’s veins – unseen to television viewers – ABC showed footage of survivors and relatives
And one more: Networks Plan McVeigh Execution Coverage.

John Kennedy, a Canadian and “a longtime resident of southern China” according to the South China Morning Post “Authors’ list” but obviously unaware of such ancient, tedious, and non-Chinese media history, then doubled down with the tweet:

CCTV said, unambiguously and in plain Chinese, it’s going to live broadcast the execution. I’m not going to put words in its mouth. If it turns out CCTV is deliberately misleading the public to boost viewership (and in a way or two I hope it is), that’s a story in itself.

With that, Western reporters were off to the races.

In a story titled “China TV Kills Live Execution Plans at Last Minute”, ABC News Beijing Bureau declared (I suspect on the strength of John Kennedy’s post that live coverage of the actual execution had been promised):

…but as the program neared its close, the station abruptly changed plans and did not show the execution.

The piece rather shamefacedly hedged its bets in the last paragraph:
For whatever reason, CCTV did not broadcast the actual execution.

Maybe the reason was that the Chinese government had never announced its intention to broadcast the actual execution anyway.

Not good enough for UPI’s Kristen Butler, who linked to the ABC News story in order to buttress her piece, “China’s CCTV Cuts Live Execution Broadcast at Last Minute”, staffers adding the apparently ludicrous sub-head: “State-run CCTV cut short the live execution after a poll on Chinese Twitter, Weibo, showed firm opposition”.

Butler provided no documentation for the assertion that the Weibo poll prompted CCTV to drop its plans to broadcast the actual execution; in keeping with the fug of ambiguity that pervades this story, perhaps she or her editors felt that alternate interpretations of “after” – for instance, referring merely to temporal sequence and not causality – shielded UPI from the need to come up with any sourcing for the claim.

Now, at least in the Western press, the TV event was a public relations rout [sic]:

New York Times: Chinese TV Special on Executions Stirs Debate/ Divided Chinese See a Live TV Program About Executions as Crass, or Cathartic

NPR: China’s Broadcast Of Drug Lord’s Final Hours Sparks Controversy

Reuters: “Execution parade” of four behind Mekong murders angers Chinese

The Guardian: China divided on TV ‘execution parade’: judicial resolve or crude voyeurism

Wall Street Journal: Debate Swirls Around China Execution Broadcast

Virtually alone on the opposite side of the ledger, Sinostand’s Eric Fish had questioned the “actual execution to be televised” meme before the fact and was excoriated by commenters for correctly predicting actual events…

With this generous evidentiary and analytic standard, it is surprising that the China’s Western critics confined themselves to the transitory pleasures of China bashing, media criticism, and fisking of CCTV chyrons…

Asia Online’s original article title: “Did China Execute the Wrong Pirate?” — Full article link:

Also see related: ‘The Teapot Tempest of “Live Execution Broadcast” Showing Dyslexia And Moving Goal Post of Moral Schizophrenia’ [Hidden Harmonies Blog] —

“A gala performance brings in the new year” – CCTV’s Spring Festival Gala [People’s Daily]

Posted in China, Chinese TV program, Holidays in China on February 10, 2012 by Zuo Shou / 左手

Several times more people watch this program than the Super Bowl.

Here’s my favorite performance from the 2012 Spring Festival Gala on CCTV: 《中国美》[“Beautiful China”] with September Miracle; the link is here:

It’s a universally-enjoyable dance and music extravaganza; you don’t need to understand Chinese to watch it. – Zuo Shou

BEIJING, Jan. 28 (Xinhuanet)

…For hundreds of millions of families, watching China Central Television’s (CCTV) Spring Festival gala, or Chun Wan, has long been a Lunar New Year ritual, along with eating dumplings and setting off fireworks. Broadcast live on Chinese New Year’s Eve, the nearly five-hour event features a variety of acts, including dance, music, comedy and magic. It has notched up several world records, such as the largest audience for an annual variety show, most performing artists and longest [sic]. The show reportedly draws between 400 million to 700 million viewers. If a comparison had to be made, a distant rival might be the Super Bowl, which usually takes place around the same time of year. Often billed as the most-watched US television broadcast, the Super Bowl draws an average audience of more than 100 million viewers.

But the CCTV gala is not merely entertainment.

“It’s part of modern culture for Chinese people,” Huang Yihe, director of the first CCTV gala in 1983, said. “The audience gathers in front of the TV and watches the gala with families and friends. They have been working for a whole year and need an outlet to express their emotions, be they happy or sad.”

The first CCTV gala was broadcast live, which was a new concept for audiences then. In those days it was considered a luxury to have a TV.

“Everyone wore the same clothes, rode bicycles and made a similar amount of money. The gala, with its colorful stage and beautiful stars, was like a new world for them,” Huang said.

As more and more families bought TV sets, the gala became an indispensable part of New Year’s Eve, just like traditional food.

“Unlike any other galas in China, the CCTV gala is a comprehensive project. The organizers have to do research on viewers’ psychological needs, control each program’s tempo and balance the show’s variety,” 77-year-old Huang said. “The planners have to know the audience and understand what they like.”

Huang cited the example of Li Guyi, one of the first really big pop stars. One of Li’s hits, Attachment to My Homeland, was, at first, not considered by the organizers, but was demanded by the audience and performed by Li during the gala…

“Li sang seven songs in the 1983 gala, a record,” Huang said.

The 1983 gala used movie stars and comedians as hosts.

“I wrote my lines before the show and practiced in front of the mirror at home,” said actress Liu Xiaoqing. She also sang two songs.

“We didn’t have stylists and we wore our own clothes. I remember that I wore a bright red shirt that I bought in Hong Kong. After the gala, I saw many women wear similar clothes. That’s the power of the gala, it can set a trend,” she said…

Full article link:

Ads Axed during Popular Chinese Mainland TV Shows []

Posted in China, Chinese TV program, Shanghai on December 11, 2011 by Zuo Shou / 左手

Shanghai Daily


* Commercial breaks during television dramas are to be banned from next year, China’s State Administration of Radio, Film and Television announced… *

Commercial breaks during television dramas are to be banned from next year, it was announced on [November 25].

No adverts will be allowed during dramas on any television channel, Li Jingsheng, head of the TV drama department under China’s State Administration of Radio, Film and Television, told China National Radio on Friday.

No reason was given for ban, though viewers have long complained that their favorite shows are interrupted too frequently by adverts.

This deals another heavy blow to China’s television stations as TV soap operas and other dramas brings in more than 70 percent of advertising revenue.

TV stations across China stand to lose more than 20 billion yuan (US$3.19 billion), statistics from West China City Daily showed.

In October, the watchdog announced limits on numbers of entertainment programs such as game shows, talk shows and reality TV shows – programs that generate big ad revenues.

Some TV channels sought to be upbeat about Friday’s announcement.

“The order is a double-edged sword,” Ren Jianwei, an official of Shanghai’s Drama Channel, told Shanghai Daily. “It will certainly affect our ad revenue, but it will also attract more people to watch TV.”

The channel may lengthen advertising slots before and after each episode, Ren added.

Many viewers have welcomed the ban.

“I may turn back to TV if the order is properly implemented,” said Kevin Fan, an IT worker in his 30s.

Fan said he never watches dramas on TV as he cannot stand the ads, instead choosing to view shows online or on DVD.

Experts are calling for legislation to ensure the ban is strictly implemented.

“The ban should be extended to other programs, not just dramas,” said Gu Xiaoming, a professor at Fudan University and TV expert.

Web users expressed concerns that television stations may split 50-minute episodes into smaller segments to run more commercials.

Under current regulations, total advertising time cannot exceed 12 minutes in one program and each commercial break should be within 90 seconds. However, the regulations do not limit the frequency of breaks.

Article link:

“SARFT orders ban on sexy ads” – Chinese media regulatory agency to be tougher on false advertising [4th Media]

Posted in China, Chinese TV program on October 19, 2011 by Zuo Shou / 左手

Oct. 14, 2011

Cang Mei

BEIJING – Chinese audiences can expect fewer sexually suggestive commercials and more public information advertisements on their screens after China’s top broadcasting regulator ordered a ban on sex-related advertisements on TV and radio.

The State Administration of Radio, Film and Television (SARFT) ordered on Wednesday that sex-related advertisements be banned and demanded greater self-discipline from TV and radio stations.

Shen Hong, a researcher on journalism and communication from Minzu University of China, said that a lack of proper supervision has encouraged the prevalence of sex-related advertisements.

“Stricter punishments should be embodied in a new advertising law, and broadcasters and enterprises should enhance their self-discipline,” she said.

China published its advertising law in 1994, but almost no amendments have been made since then.

…The administration has also ordered that each channel should broadcast at least four public service advertisements every night during prime time, which lasts from 7 pm to 9 pm. The length of the public service advertisements should be no less than 3 percent that of commercials.

“The requirement for public service advertisements is put forward with good intentions, but the implementation, which can turn good intentions into great results, is the thing that really matters,” Shen said.

Health information programs should also focus on publicizing knowledge about disease prevention, control and treatment, and should not be used to sell drugs and medical devices, the administration said.

Television shopping in China will also be further supervised. According to the administration, the enterprises that advertise their goods falsely or illegally will be deprived of the rights to publicize across the country.

“False TV shopping no doubt should be banned,” said a customer surnamed Zhang in Northeast China’s Jilin province, who bought a box of “organic hair dye” in October last year to darken his hair, which caused a severe allergy and that resulted in hospitalization.

The administration also said that news anchors should not participate in commercial advertisements, and while airing TV dramas, the stations should not insert any advertisements between the titles and the main body and the end credits.

“Mass media have a great influence on the audience,” said Shen. “Greater self-discipline and stricter supervision should be demanded so mass media fulfill their social duties.”

Article link:

“Broadcast watchdog calls off China’s popular TV talent show” – Chinese female-only ‘American Idol’ clone bites the dust [Xinhua]

Posted in China, Chinese TV program on October 5, 2011 by Zuo Shou / 左手

The article doesn’t mention that popularity of this show had been in decline for many years and there was already talk of cancellation due to dropping ratings – Zuo Shou

CHANGSHA, Sept. 17 (Xinhua) — The state broadcast watchdog has called off a popular TV talent show, the equivalent of “American Idol,” after it broke the cap on broadcasting time imposed by authorities to discourage young viewers from spending too much time following it.

Hunan Satellite Television will not hold TV talent shows with mass participation in 2012 in accordance with the order from the State Administration of Radio, Film and Television (SARFT), the channel’s spokesman Li Hao said after the “Super Girl” [aka “Happy Girl”] 2011 contest ended late Friday.

Li said the channel was accused of violating a broadcasting time limit for “Super Girl.”

In 2007, the SARFT banned talent shows during prime time (7:30 to 10:30 p.m.) on local satellite TV channels and restricted the broadcast time to 120 minutes per day after talent shows mushroomed in the wake of immense success of the “Super Girl” shows, which began in 2004.

“Hunan Satellite Television obeys the state watchdog’s decision and will not hold similar talent shows next year,” Li said. “Instead, the channel will air programs that promote moral ethics, public safety, and provide practical information for housework.”

“Super Girl” hit its peak in 2004-2005. More than 400 million viewers were glued to the TV for the finale of its four-month run. The year’s winning contestants, including the tomboy like winner Li Yuchun, gained nationwide celebrity status.

The show also initiated a platform for public participation by inviting mobile phone users to vote for their favorite contestant via text message, but that was banned by the SARFT in 2007.

Article link: